28 Απριλίου, 2024
Gatzoli.gr | Οι ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πολιτική Τοπικά Νέα

Τρόμος στους δρόμους: Κούρσα θανάτου των διακινητών στους δρόμους Έβρου και Ροδόπης

Το μεταναστευτικό ως ζήτημα, είναι δυναμικό και πολυεπίπεδο. Δυναμικό καθώς μεταβάλλεται, ώστε να αντιμετωπίσει τις προσπάθειες αναχαίτισης από τις αρχές και πολυεπίπεδο καθώς έχει συνέπειες σε πολλαπλά επίπεδα.

Το τελευταίο διάστημα οι διασυνοριακές περιοχές της Περιφέρειας ΑΜΘ υποφέρουν από μια νέα στρατηγική των διακινητών. Μια στρατηγική που ακόμη δεν έχει αποκαλύψει τα κίνητρα της, ωστόσο, οι τραγικές της συνέπειες έχουν  προκαλέσει αναστάτωση και τρόμο σε χιλιάδες οδηγούς που κινούνται κυρίως στο οδικό δίκτυο του Έβρου και της Ροδόπης. Ήδη, δύο άνθρωποι, ως τραγικά θύματα αυτής της στρατηγικής, έχασαν τη ζωή τους. Αναφερόμαστε στα δεκάδες, πλέον, περιστατικά διακινητών παράτυπων μεταναστών, που οδηγούν κινούμενοι στο αντίθετο ρεύμα και λειτουργούν ως εν δυνάμει δολοφόνοι ανυποψίαστων οδηγών.

Τα κίνητρα για την οδήγηση αντίθετα στο ρεύμα δεν έχουν γίνει γνωστά και προκαλούν πολλά ερωτηματικά. Από συζητήσεις με πολίτες οι δύο επικρατέστερες θεωρίες υποστηρίζουν ότι (α) οι οδηγοί κατάγονται από χώρες όπως το Πακιστάν ή Μπαγκλαντές που οδηγούν αντίθετα και μπερδεύονται, (β) ή ότι αντιλαμβάνονται κάποιο μπλόκο και κάνουν αναστροφή για να αποφύγουν τη σύλληψη από τις αστυνομικές αρχές. Όποια και αν είναι η αλήθεια, το σίγουρο είναι ότι ως στρατηγική δεν είναι ωφέλιμη και για τους ιδίους, γεγονός που δημιουργεί ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από την περίεργη αυτή συμπεριφορά. Η πραγματικότητα είναι ότι οι πολίτες της ΑΜΘ και ιδιαίτερα στον Έβρο και τη Ροδόπη, δεν αισθάνονται πλέον ασφαλείς και οι υπηρεσίες δεν δείχνουν αντανακλαστικά καταπολέμησης του προβλήματος.

Το ζήτημα αυτό αποτελεί ένα βασικό θέμα συζήτησης των πολιτών, καθώς ήδη καταγράφονται δυο θανατηφόρα περιστατικά. Στις 06 Ιουλίου 2023 σημειώθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου τροχαίο δυστύχημα, κατά το οποίο 68χρονος ημεδαπός (κάτοικος οικισμού Προβατώνα, Δ. Σουφλίου) έχασε τη ζωή του, όταν στο όχημα που οδηγούσε προσέκρουσε όχημα που οδηγούσε διακινητής παράτυπων μεταναστών. Αντίστοιχο περιστατικό είχε σημειωθεί και στις 15 Απριλίου 2023 στον κόμβο της Μέστης, όπου και εκεί ένας νεαρός ημεδαπός είχε χάσει τη ζωή του με τον ίδιο τρόπο. Παράλληλα στο μεσοδιάστημα όπως ήδη αναφέρθηκε έχουν καταγραφεί δεκάδες περιστατικά κατά τα οποία διακινητές παράτυπων μεταναστών οδηγούν κινούμενοι στο αντίθετο ρεύμα σπέρνοντας τον τρόμο στους ανυποψίαστους οδηγούς.

Με άλλα λόγια, το φαινόμενο της επικίνδυνης οδήγησης διακινητών λαμβάνει πλέον ανησυχητικές διαστάσεις και έχει αφαιρέσει τη ζωή δύο ανθρώπων σε διάστημα τριών μηνών και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την εξέλιξή του. Επιπλέον, δεν είναι δυνατόν το οδικό δίκτυο της Περιφέρειας ΑΜΘ να κρίνεται επισφαλές και ούτε είναι δυνατόν να παύσουν οι μετακινήσεις προκειμένου να αποσοβηθεί ο κίνδυνος τροχαίου δυστυχήματος.

Στις 19/06/2023 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Περιφέρεια ΑΜΘ με θέμα τα συγκεκριμένα περιστατικά και την αύξησή τους, ωστόσο δεν έχει γίνει κάποια ενέργεια και δεν έχει προταθεί κάποια πρακτική λύση. Στις 6/7/2023 η Περιφερειακή Σύνθεση  κατέθεσε επερώτηση ζητώντας το αποτέλεσμα της σύσκεψης της 19ης Ιουνίου. Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην επερώτηση είναι ότι προσπαθεί να ενεργοποιήσει το σύστημα επί του ζητήματος καθώς προτείνει μια πρακτική και άμεσα εφαρμόσιμη λύση.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επικεφαλής της Παράταξης Χριστόδουλος Τοψίδης, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του «για το συγκεκριμένο θέμα χρειάζονται άμεσες πράξεις, όχι σκέψεις και συσκέψεις». Προτείνουμε μια λύση η οποία μπορεί να «θεραπεύσει» άμεσα το πρόβλημα και όχι απλά να «ανακουφίσει τα συμπτώματα. Πρέπει να ξεπεράσουμε την τάση να λειτουργούμε με ξεπερασμένες νοοτροπίες, αντί να ψάχνουμε ποιος φταίει, πρέπει να εστιάσουμε στην επίλυση του προβλήματος» και πρόσθεσε «Η αστυνομία δεν έχει το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό για να βρίσκεται κάθε στιγμή σε όλα τα σημεία. Χρειάζεται την δική μας συνεισφορά ώστε να διευκολύνουμε το έργο της. Μπορούμε να πιέσουμε την Κυβέρνηση να ενισχύσει την αστυνομία. Ωστόσο, αυτό θα χρειαστεί πολύ χρόνο και πιθανώς να υπάρξουν και νέα θύματα».  Έκλεισε την τοποθέτηση του αναφέροντας «Τα παιδιά μας οδηγούν καθημερινά σε αυτούς τους δρόμους. Είναι δικαίωμα κάθε πολίτη να αισθάνεται ασφαλής στη χώρα του. Ποια θα ήταν η κατάσταση αν στη θέση των δύο συμπολιτών μας ήταν κάποιο δημόσιο πρόσωπο ή πολιτικός; Δεν μπορώ να δεχθώ ότι το παιδί μου και κάθε παιδί βρίσκεται σε κίνδυνο επειδή το σύστημα λειτουργεί και ενεργεί επιλεκτικά, και αυτό πρέπει να σπάσει άμεσα».

Η λύση που προτείνει η παράταξη Περιφερειακή Σύνθεση φαίνεται να είναι μια λογική παρέμβαση για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος. Προτείνει να τοποθετηθούν άμεσα σε επιλεγμένα σημεία εισόδου μειωτές ταχύτητας μονής κατεύθυνσης, οι οποίοι επιτρέπουν διέλευση οχημάτων μόνο από μία κατεύθυνση. Κάθε όχημα που θα εισέρχεται ανάποδα από τα επιλεγμένα σημεία, θα υπόκειται σε ζημιά η οποία το υποχρεώνει να ακινητοποιηθεί.  Οι μειωτήρες υπάρχουν ευρέως στο εμπόριο, η προμήθεια και τοποθέτηση τους μπορεί να γίνει άμεσα  ενώ είναι σχετικά οικονομική ως λύση, ειδικά αν αντισταθμιστεί με τις συνέπειες που προκαλεί η απουσία τους (κόστος σε ανθρώπινες ζωές).

Η Περιφερειακή Σύνθεση πρότεινε μια πρακτική λύση που φαίνεται, σύμφωνα  με την λογική, να λύνει το πρόβλημα άμεσα και με σχετικά χαμηλό κόστος. Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον την εξέλιξη του διαλόγου αυτού και ελπίζουμε όπως ανέφερε ο κ Τοψίδης να δούμε άμεσα  «Πράξεις και όχι σκέψεις και συσκέψεις», ώστε να νιώσουμε και πάλι ασφαλείς στο οδικό μας δίκτυο.

Related posts

Κυβερνητικές πηγές: Ο πρωθυπουργός δεν θα άφηνε αναπάντητα όσα είπε ο Τούρκος πρόεδρος

editor

Η Ξάνθη θα φιλοξενήσει ξανά τη Φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων

editor

Ν. Παναγιωτόπουλος: Απετράπη η παράνομη είσοδος άνω των 61.500 ατόμων στην περιοχή του Έβρου

editor
28/04/2024 15:59