27 Απριλίου, 2024
Gatzoli.gr | Οι ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Οικονομία

Στην «καρδιά» ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα κέντρα logistics στην Ελλάδα

Ξημερώνει στην πεδινή κωμόπολη του Καβαλαρίου στη Θεσσαλονίκη, πολύ κοντά στη λίμνη Κορώνεια, κι ανάμεσα στις πυκνές σειρές των καλλιεργημένων χωραφιών αρχίζουν να ξεπροβάλλουν στο ημίφως τα πρώτα βαν και φορτηγά, που έχουν ως προορισμό ένα από τα πέντε μεγαλύτερα κέντρα αποθήκευσης και διανομής προϊόντων στην Ελλάδα, εμβαδού 60.000 τετραγωνικών και ύψους επένδυσης 50 εκατ. ευρώ.

Στο συγκεκριμένο κέντρο logistics εργάζονται 520 άνθρωποι, κυρίως από την ευρύτερη περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης, και λειτουργεί το μοναδικό στη χώρα σύστημα αυτόματης «ροής» προϊόντων, το E-TOW, με τεχνολογία RFID (ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων).

Πρόκειται για ένα σύστημα, τα «σπλάχνα» του οποίου βρίσκονται κάτω από τη γη: με τη βοήθεια έξι διαφορετικών μηχανών, το E-TOW κινεί ταυτόχρονα μέχρι και 550 από τα λεγόμενα «roll cages» ή «ρολί» (σ.σ. μεγάλα συρμάτινα καλάθια μεταφοράς προϊόντων) και παλέτες πάνω σε μια ενδοδαπέδια αλυσίδα μήκους άνω των δύο χιλιομέτρων. Τελικός προορισμός; Μια από τις 145 ράμπες αποστολών, από όπου θα τα παραλάβουν τα φορτηγά, για να τα μεταφέρουν σε εκατοντάδες καταστήματα σούπερ μάρκετ σε όλη τη χώρα.

 «Χρονοαπόσταση» μίας ώρας και πέντε λεπτών από τη φόρτωση μέχρι τη ράμπα!

Ενδεικτικό του μεγέθους του κέντρου αποθήκευσης και διανομής είναι το γεγονός ότι, κινούμενα με μέση ταχύτητα 2,1 χλμ ανά ώρα, τα roll cages χρειάζονται περίπου μία ώρα και πέντε λεπτά, για να φτάσουν από τη μία πλευρά του κτηρίου στην άλλη -εκεί όπου θα φορτωθούν στα φορτηγά!

To AΠΕ-ΜΠΕ επισκέφτηκε το κέντρο διανομής και αποθήκευσης της «Διαμαντής Μασούτης ΑΕ» στο Καβαλάρι και συνομίλησε με τον διευθυντή του logistics center, Αργύρη Αργυρίου, για το πώς λειτουργεί καθημερινά η «κυψέλη» του αχανούς αυτού χώρου, που έχει ανεγερθεί στο 19ο χιλιόμετρο της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Καβάλας, σε έκταση 145 στρεμμάτων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή:απε-μπε

Related posts

Θ. Σκυλακάκης: Με την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμων η επιδότηση του κόστους αγοράς

editor

«Kόκκινα δάνεια»: «Ναι» και επίσημα στο σχέδιο «Ηρακλής»

admin

Σε ενεργειακό κόμβο της Ευρώπης αναδεικνύεται η Ελλάδα

editor
27/04/2024 4:57