18 Απριλίου, 2024
Gatzoli.gr | Οι ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Απόψεις Πολιτική

“Στρωμένο πιάτο” για τους Έλληνες εφοπλιστές – Φουλάρουν μηχανές για την μεταφορά LNG

του Δημήτρη Φρέσκου

Η αναμενόμενη απόφαση σταθμός στην Σύνοδος Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης την Πέμπτη (24.03.2022) σύμφωνα με την οποία οι Ευρωπαίοι θα αγοράζουν από κοινού φυσικό αέριο, LNG και υδρογόνο προκειμένου να κόψουν τους ενεργειακούς τους δεσμούς εξάρτησης από τη Ρωσία βρίσκει τους Έλληνες εφοπλιστές έτοιμους από καιρό για τις εξελίξεις.

Η ελληνική ναυτιλία παραδίδει μαθήματα ικανότητας και επιχειρηματικού δαιμονίου

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι οι μόνοι που εγκαίρως προετοιμάστηκαν για την διαφαινόμενη ενεργειακή κρίση, στην οποία οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια την Ευρώπη, ο αυξημένος βαθμός ενεργειακής εξάρτησης από την Ρωσία.

Οι μόνοι που μάντεψαν και προετοιμάστηκαν για το ενδεχόμενο Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η οποία θα επέφερε αναπόφευκτα ελλείψεις στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο και εκτόξευση των τιμών.

Τα σενάρια που εδώ και μια πενταετία επεξεργάζονταν οι μεγάλες ελληνόκτητες εφοπλιστικές εταιρείες οδηγούσαν στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα. Ήταν απλώς ζήτημα χρόνου τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG να αποτελέσουν μονόδρομο για την Ευρώπη προκειμένου να απεγκλωβιστεί από την καλά στημένη παγίδα της «ρωσικής αρκούδας».

Επένδυσαν στην μεταφορά LNG όταν δεν το έκανε  κανένας άλλος… 

Δεδομένης της  κρίσης του φυσικού το υγροποιημένο αέριο LNG είναι το μόνο που μπορεί να βοηθήσει στην εξασφάλιση του εφοδιασμού της Ευρώπης. Οι Έλληνες εφοπλιστές, επένδυσαν τα τελευταία χρόνια μεγάλα κεφάλαια στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG Σήμερα η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τον πιο σύγχρονο στόλο αυτών των εξειδικευμένων πλοίων στον κόσμο»

Σύμφωνα με τα  στοιχεία της  βάσης δεδομένων Vessels Value, η Ελλάδα διέθετε στο τέλος του 2021 δεξαμενόπλοια LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό τοποθετεί τους Έλληνες πλοιοκτήτες παγκοσμίως στην κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία με 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτη την Κίνα με 10,5 δισεκατομμύρια.

Όλα αυτά όταν οι πλοιοκτήτες της Γερμανίας της χώρας που πλήττεται σε μεγάλο βαθμό από την ρωσική ενεργειακή εξάρτηση αγνοούσαν πλήρως τη συγκεκριμένη τάση, με τον αντίστοιχο στόλο τους να αξίζει μόλις τα 440 εκατομμύρια δολάρια.

Ο ελληνικός στόλος LNG αυξήθηκε πέρυσι από 82 σε 105 μονάδες, ενώ κατά μέσο όρο τα πλοία είναι ηλικίας μόλις 5,3 ετών. Επιπλέον, από τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, τα 57 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

Γιατί είναι τεράστια η επιτυχία της ποντοπόρου ναυτιλίας μας

Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενοπλοίων μεταφοράς LNG μπαίνει πρώτος και με διαφορά σε μια τεράστια αγορά .

Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών LNG από τις αρχές του 2016 διπλασιάστηκε ενώ οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιαστεί. Οι πλοιοκτήτες επωφελούνται σημαντικά  καθώς με την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου εκτοξεύονται και οι ναύλοι. Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια την ημέρα πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και μετά

Η μεταφορά LNG εκτιμάται σύμφωνα με διεθνείς παράγοντες της αγοράς ότι θα παραμείνει εξαιρετικά κερδοφόρα συναλλαγή, καθώς  η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα LNG θα διπλασιαστεί μέχρι το 2040.

Τα πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών που ναυλώνονταν ως τώρα κυρίως χώρες της Ασίας, όπως  η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν βάζουν τώρα πλώρη για τις ΗΠΑ που εξελίσσονται σε μια από τις πιο σημαντικές χώρες-προμηθευτές φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό της Ευρώπης.

Αυτό προβλέπει το προσχέδιο του κοινού ανακοινωθέντων ενόψει της Συνόδου Κορυφής. Πως οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα συμφωνήσουν για την κοινή προμήθεια φυσικού αερίου, υγροποιημένου φυσικού αερίου και υδρογόνου εν όψει του επόμενου χειμώνα.

Πηγή: todaypress.gr

Related posts

Κυρ. Μητσοτάκης: Η Αλεξανδρούπολη θα συνεχίσει να έχει κομβικό γεωπολιτικό, ενεργειακό και αναπτυξιακό ρόλο

editor

Φράχτης στον Έβρο: Η Ελλάδα ζητεί κοινοτικά κονδύλια για ακόμη 80 χιλιόμετρα

editor

Ελάτε κερνάμε, τσάι και κονιάκ… στο Καστελόριζο

editor
18/04/2024 14:06