8 Δεκεμβρίου, 2022
Gatzoli.gr | Οι ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Οικονομία

Τα αριθμητικά δεδομένα του χειμερινού Τουρισμού

της Αναστασίας Βασιλικής Γκολέμη

Πως κινείται ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα;

Το 10% των συνολικών εσόδων της Ελλάδας αφορούν την κατηγορία του χειμερινού τουρισμού. Αυτό καταδεικνύει πλήρως το περιθώριο ανάπτυξης που έχουν οι χειμερινοί προορισμοί στην Ελλάδα, αλλά και το περιθώριο επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου για τη χώρα μας.

Τα χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού που χρειάζονται βελτίωση είναι η εποχικότητά του, με μόνο δύο τρίμηνα του έτους να συγκεντρώνουν σχεδόν το σύνολο των αφίξεων, ενώ περισσότερες από τις μισές καταγράφονται το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου κάθε έτους. Στόχος της κυβέρνησης είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε η «βεντάλια» των δημοφιλέστερων τουριστικών προορισμών, που συνεπάγεται οικονομική ανάπτυξη εκείνων των περιοχών, να ανοίξει προς όφελος τόσο της ελληνικής οικονομίας όσο και της κοινωνίας.

Ανοδική πορεία τουρισμού

Ο χειμερινός ελληνικός τουρισμός μπορεί να κερδίσει έδαφος το επόμενο διάστημα, αν ακολουθήσει τα κάτωθι:

  • Με την ανάδειξη νέων περιοχών στον τουριστικό χάρτη,
  • την ενίσχυση της επισκεψιμότητας των ελληνικών πόλεων ακόμα και της Αθήνας, που έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης αλλά και
  • με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε όλες τις δημοφιλείς «καλοκαιρινές» περιοχές.

Οι ελληνικοί χειμερινοί προορισμοί

Είναι γεγονός πως η Ελλάδα διαθέτει χειμερινούς προορισμούς που ικανοποιούν όλους εκείνους που αναζητούν διακοπές τον χειμώνα: Χιόνι και δραστηριότητες στο χιόνι, σημαντικά μνημεία και αξιοθέατα, μουσεία και χώρους τέχνης που δεν υπολείπουν σε τίποτα από αντίστοιχους προορισμούς στην Ευρώπη και αλλού. Μάλιστα, σε σχέση με άλλες περιοχές της ηπείρου μας αλλά και του υπόλοιπου πλανήτη, οι ελληνικοί χειμερινοί προορισμοί έχουν το πλεονέκτημα του κλίματος. Διότι στην Ελλάδα οι κακοκαιρίες τείνουν να διαρκούν σύντομο χρονικό διάστημα, με τον ήλιο να επικρατεί ακόμα και τον βαθύ χειμώνα.

Έτσι εκείνοι που αναζητούν τον ελληνικό ήλιο έχουν τη δυνατότητα να τον απολαύσουν τον χειμώνα, αποφεύγοντας ταυτόχρονα τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τη φύση με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, προορισμοί και αξιοθέατα που βρίσκονται στην ύπαιθρο, όπως οι Δελφοί, η αρχαία Ολυμπία, οι Μυκήνες, που απαιτούν περιήγηση από τους επισκέπτες, είναι σαφώς προτιμότερο αυτό να γίνει υπό χειμερινές παρά θερινές θερμοκρασίες στην Ελλάδα.

6 προορισμοί που επέλεξαν φέτος οι Έλληνες

  1. Χάνια Πηλίου
  2. Ζαγοροχώρια
  3. Ορεινή Αρκαδία – Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου
  4. Αράχωβα
  5. Ιωάννινα
  6. Λουτρά Πόζαρ

Τουρισμός όλο τον χρόνο στους δημοφιλείς προορισμούς

Ο ελληνικός χειμερινός τουρισμός μπορεί να αναπτυχθεί και με την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας μας. Τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, ειδικά τα μεγαλύτερα, έχουν όλα τα φόντα να το επιτύχουν αυτό, προσφέροντας μάλιστα στους επισκέπτες που θα τα προτιμήσουν αυτή την περίοδο πολυτελέστερες εμπειρίες σε προσιτές τιμές, μακριά από τον καλοκαιρινό συνωστισμό. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αναδειχθεί το γεγονός πως τα ελληνικά νησιά μπορούν να προσφέρουν πολλά περισσότερα από καλοκαιρινές βουτιές στις καταγάλανες θάλασσές μας και να αναδειχθούν ως προορισμοί που προσφέρουν συνολική εμπειρία ταξιδιού στον επισκέπτη.

Αγκαλιάζοντας τις παγκόσμιες τάσεις

Στην ανάπτυξη του ελληνικού χειμερινού τουρισμού συμβάλλει και το κατά πόσο συμβαδίζει με τις παγκόσμιες τάσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ταξιδιωτών. Έτσι, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, η χώρα μας κινείται προς δύο κατευθύνσεις, ώστε να προσελκύσει τους λεγόμενους ψηφιακούς νομάδες, τους digital nomads, όσους δηλαδή έχουν τη δυνατότητα χάρη στην τεχνολογία να μεταφέρουν την εργασία τους όπου υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές δικτύων.

«Η πρώτη πρωτοβουλία Digital Nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση σε Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα. Οι εταιρείες θα δίνουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε πρόσβαση σε καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί που θα διαμένουν. Και αυτό ως συνεργασία, έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Δεν είναι η μοναδική πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε. Αλλά είναι μία απόδειξη του τι σημαίνει βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες και δίνουμε τη δυνατότητα να ανοίξει η βεντάλια του τουριστικού προϊόντος και με έναν άλλο, διαφορετικό τρόπο. Η πρωτοβουλία της Marketing Greece η οποία τελεί υπό την αιγίδα μας, είναι βοηθά επίσης στην προσέλκυση του κοινού αυτού και είναι απολύτως θετικό ότι πολλαπλασιάζονται τα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Όλοι οι stakeholders έχουν αντιληφθεί την ευκαιρία για την χώρα μας στον τομέα αυτό», ανέφερε ο κ. Κικίλιας σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Με ορόσημο το 2030, ο ελληνικός τουρισμός βαδίζει σε μια νέα εποχή: Με έμφαση στην ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού και στόχο στη 12μηνη τουριστική περίοδο, ελπίζει σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα σε οικονομικό και αναπτυξιακό επίπεδο.

Related posts

ΥΠΑΑΤ: Δέκα προτεραιότητες και τρεις εμβληματικοί στόχοι για το 2022 – Απολογισμός του 2021

editor

Προϋπολογισμός 2022: Ανάπτυξη των εσόδων και μείωση δαπανών

editor

Περιφέρεια ΑΜΘ: 18,1 εκ. € θα δοθούν μέσω ΕΣΠΑ για την ίδρυση 161 νέων επιχειρήσεων

editor
08/12/2022 7:17