18 Απριλίου, 2024
Gatzoli.gr | Οι ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Κοινωνία

Δράμα: Frozen Lake 2022- Τρέχοντας στην τεχνητή λίμνη Λευκογείων για τους σεισμοπαθείς του Αρκαλοχωρίου

Το ρολόι έδειχνε 11 το πρωί, όταν οι περίπου 200 αθλητές του αγώνα «Frozen Lake 2022» μπήκαν στη γραμμή της εκκίνησης για να διασχίσουν 15χλμ σε ένα πανέμορφο φυσικό περιβάλλον και να ενισχύσουν μ’ αυτόν τον τρόπο τους σεισμοπαθείς του Αρκαλοχωρίου Κρήτης.

Τον αγώνα διοργανώνει ο Πεζοπορικός Σύλλογος Νευροκοπίου (Π.Ο.Σ. Νευροκοπίου) σε συνεργασία με τον Δήμο Κ. Νευροκοπίου και, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Τσέρνιος, μέλος της οργανωτικής επιτροπής, ο σκοπός του είναι φιλανθρωπικός. Γίνεται σε συνεργασία με τον σύλλογο σεισμοπλήκτων Αρκαλοχωρίου Κρήτης «Η Ελπίδα» ώστε να διατεθούν στοχευμένα τα έσοδα στους ανθρώπους της περιοχής που δοκιμάστηκαν από τον Εγκέλαδο.

Περίπου 200 αθλητές, από 13 έως 73 ετών, μπήκαν στη γραμμή της εκκίνησης προκειμένου να ενισχύσουν τον σκοπό της διοργάνωσης, η οποία πραγματοποιείται σ’ ένα πανέμορφο φυσικό περιβάλλον. «Θέλουμε ν’ αναδείξουμε, παράλληλα, την ομορφιά της τεχνητής λίμνης Λευκογείων», ανέφερε ο κ. Τσέρνιος, εξηγώντας πως απ’ αυτή τη λίμνη αρδεύονται οι καλλιέργειες της περίφημης πατάτας Νευροκοπίου, η οποία έχει την τιμητική της στον αγώνα, με σούπες και βραστές πατάτες με αλάτι για τους αθλητές.

Ο αγώνας διεξάγεται με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα που επιτάσσουν οι συνθήκες του κορονοϊού, τα οποία δεν αποθάρρυναν, ωστόσο, όλους όσοι θέλησαν να συμμετάσχουν προάγοντας το κοινωνικό πρόσημο της διοργάνωσης. «Έχουμε αθλητές από όλη τη βόρεια Ελλάδα -Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές- από Αθήνα, από Σάμο και Κέρκυρα», εξήγησε ο κ. Τσέρνιος.

Η διαδρομή του αγώνα μέσα από ένα πανέμορφο φυσικό περιβάλλον

Η διαδρομή του αγώνα ξεκινά από την πλατεία των Λευκογείων. Με κατεύθυνση ΝΑ διασχίζει το χωριό και λίγο πριν από το φράγμα της λίμνης στρίβει αριστερά, ανηφορίζοντας μέσα από δάσος πεύκων, στο ψηλότερο σημείο του αγώνα, που είναι το εγκαταλειμμένο κτίσμα του παρατηρητηρίου πουλιών και λίγο πιο πέρα η κεραία τηλεφωνίας. Είναι τα πρώτα 2,5 χιλιόμετρα του αγώνα και τα πλέον ανηφορικά. Η διαδρομή, στη συνέχεια, κατηφορίζει για ένα χιλιόμετρο μέχρι τη θέση Μηλόρεμα. Περνά στην ανατολική πλευρά της λίμνης, διασχίζοντας το Μηλόρεμα, ακολουθώντας ισοϋψή πορεία. Στην αριστερή πλευρά της διαδρομής «ξεδιπλώνεται» η υπέροχη θέα της λίμνης και του φράγματος των Λευκογείων. Επειδή η στάθμη της λίμνης ανεβοκατεβαίνει και δεν είναι σταθερή, για λόγους ασφαλείας αλλά και ισονομίας, θα πρέπει να ακολουθείται το σηματοδοτημένο μονοπάτι. Φτάνοντας στο 7ο χιλιόμετρο συναντά κανείς βρύση με τρεχούμενο νερό και στα 9,5 χιλιόμετρα το κιόσκι της λίμνης και το σημείο ανεφοδιασμού. Στο 10,5 χιλιόμετρο η διαδρομή βγαίνει στο δημόσιο δρόμο Νευροκοπίου – Ποταμών. Στρίβει δεξιά και ύστερα από 100 μ., στρίβοντας αριστερά, μπαίνει και πάλι σε μονοπάτι. Ακολουθεί το δεύτερο τμήμα της λίμνης. Στο 14ο χιλιόμετρο βρίσκεται η στεφάνη του φράγματος και αρκεί μια στροφή δεξιά, προκειμένου, ακολουθώντας την άσφαλτο, οι αθλητές να τερματίσουν στην πλατεία των Λευκογείων.

Έπαθλα και αναμνηστικά, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, θα απονεμηθούν στους τρεις πρώτους άνδρες και στις τρεις πρώτες γυναίκες γενικής κατηγορίας, ενώ σε όλους τους αθλητές και αθλήτριες που θα τερματίσουν θα δοθούν αναμνηστικά μετάλλια.