18 Απριλίου, 2024
Gatzoli.gr | Οι ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Κοινωνία Τοπικά Νέα

Αλεξανδρούπολη: “Κύμα” αντιδράσεων από γονείς και υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων για την ΕΒΕ

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων του δήμου Αλεξανδρούπολης, φανερώνει την έντονη αντιπαράθεσή της, όσον αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής που εφαρμόστηκε φέτος και άφησε “έξω” πολλούς υποψήφιους των φετινών εξετάσεων από τις σχολές των ονείρων τους.

Στην παρακάτω επιστολή συγκεκριμένα γίνεται λόγος από μια μητέρα για το φετινό σύστημα των πανελληνίων διότι αριστούχοι μαθητές αλλά και μαθητές με καλές επιδόσεις λόγω ενός βαθμού χαμηλού δεν καταφέρουν τελικά να περάσουν στον 1ο στόχο τους. Σύμφωνα με την ίδια, οι υποψήφιοι αυτοί θα αναγκαστούν, όσοι έχουν βέβεια τα προνόμια, να επικαλεστούν τα οικογενειακά κριτήρια για τυχόν μεταγγραφές.

Να τονίσουμε στο σημείο αυτό πως το Yπουργείο Παιδείας από την έναρξη της χρονιάς προειδοπoίησε πως θα υπάρξουν αλλαγές αλλά δεν θα επηρεαστούν οι μαθητές που θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Η ΕΒΕ εφαρμόστηκε φέτος και όπως φαίνεται πολλοί μαθητές τελικά δυσαρεστήθηκαν με τα αποτέλεσμα που αυτή έφερε.

Ακολουθεί η επιστολή μιας μητέρας 3 παιδιών από την πόλη της Αλεξανδρούπολης που μιλά για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής όπως και μια επιστολή μιας τελειόφοιτης λυκείου που εκφράζει τη δική της εμπειρία:

“Ο κ. Μητσοτάκης το δήλωσε απερίφραστα στη Βουλή: «είναι ένα (σ.σ. ΤΟΣΟ) ανταγωνιστικό σύστημα όπου επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα»!

Η ακόλουθη επιστολή μητέρας τριών παιδιών από την πόλη μας εξηγεί την κατάσταση που έχει δημιουργήσει η εφαρμογή της Ειδικής Βάσης Εισαγωγής και δη στα ειδικά μαθήματα, όπου ούτε καν συμψηφίζονται όταν είναι περισσότερα από ένα:

«ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΑΣ ΜΙΛΑΤΕ κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ;
Είμαι μητέρα διδύμων που έδωσαν φέτος πανελλήνιες και είχα τη χαρά να τα δω και τα δυο να
αριστεύουν, μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά. Αυτά ως τη στιγμή που βγήκαν τα αποτελέσματα
των ειδικών μαθημάτων ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, καθότι η κόρη μου είχε το όνειρο από
μικρή να σπουδάσει στην Αρχιτεκτονική. Οι επιδόσεις της ήταν 18.1 στο γραμμικό σχέδιο και 12.4
στο ελεύθερο, ενώ τα μόριά της  από τα μαθήματα ήταν 17745. Αντιλαμβανόμαστε μετά τα
στατιστικά των επιδόσεων, ότι στο ελεύθερο σχέδιο πιθανότατα θα έχει πρόβλημα αφού στα
ειδικά μαθήματα η ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) δεν συμψηφίζεται (!) , σε αντίθεση με τα
τέσσερα κανονικά μαθήματα που δίνουν οι υποψήφιοι.

Και έρχεται η σημερινή μέρα και επιβεβαιώνει τους φόβους μας. Η ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο είναι 14.03, που σημαίνει ότι η κόρη μου θα διεκδικήσει μία θέση αποκλειστικά και μόνο στην Αρχιτεκτονική των Ιωαννίνων αφού μόνο αυτή έχει συντελεστή στο ειδικό μάθημα 0.8.

Όλα αυτά έχοντας συγκεντρώσει 20.795 μόρια!!! Αν κατοχυρώσει μία θέση εκεί, στην καλύτερη
περίπτωση θα πάρει μετεγγραφή λόγω του αδερφού της, που με βάση τα μόριά του εισάγεται
στο ΕΜΠ ή στο ΑΠΘ. Έτσι η κόρη μου θα παίρνει μετεγγραφή χάρη στον αδερφό της  σε ένα
τμήμα, από του οποίου τη βάση θα έχει σαφώς περισσότερα μόρια. Αυτό θα ισχύσει μάλιστα αν
γίνει δεκτή η μετεγγραφή, πράγμα καθόλου βέβαιο, αφού όπως φαίνεται, σχολές που δεν
υπάρχει η δυνατότητα να επιλεγούν στο μηχανογραφικό, θα αποκλείονται αυτόματα και από τις
μετεγγραφές! (συζητάμε για μηδενική ευαισθησία σε κατηγορίες αδερφών ή κοινωνικά κριτήρια.)

Σας ρωτώ λοιπόν κ. Κεραμέως τι θεωρείτε άριστο; Και με ποια λογική οι ΕΒΕ συμψηφίζονται στα
κανονικά μαθήματα, ενώ στα ειδικά όχι; Και τι απαιτήσεις πρέπει να έχετε για ένα μάθημα που
δεν διδάσκεται στα περισσότερα Λύκεια και οι οικογένειες των παιδιών που ενδιαφέρονται,
πρέπει να πληρώσουν αδρά δασκάλους εκτός σχολείου για να προετοιμαστούν, έχοντας μάλιστα
σήμερα περάσει μιάμιση χρονιά με καραντίνες, που έκαναν σαφώς πιο δύσκολη ή και αδύνατη την πρόσβαση στα μαθήματα; Αλήθεια τι προαπαιτούμενα σε γνώσεις θετικών επιστημών και σχεδίου έχετε θέσει στα κολέγια άραγε, για να επιτρέψουν να φοιτήσει κάποιος σ’ αυτά και να σπουδάσει Αρχιτεκτονική; Γιατί αν υποστηρίζετε ότι έτσι ανεβάζετε το επίπεδο των σπουδών, το ίδιο θα έπρεπε να απαιτείτε και από τα κολέγια ως προϋπόθεση για να γίνει δεκτός εκεί ένας φοιτητής να εισαχθεί, αλλά και για να αποφοιτήσει.  Ή μήπως όχι; Και αν όχι γιατί, αφού τους δίνετε ίδια δικαιώματα μετά την αποφοίτηση.

Παραδοσιακά εδώ και 20 ίσως και πλέον χρόνια, ίσχυε η βάση του δέκα ως περιορισμός για κάθε
ειδικό μάθημα ξεχωριστά για να εισαχθείς στην Αρχιτεκτονική, αλλά μάλλον αυτό δεν ήταν
αρκετό. Σκέφτομαι πόσα παιδιά μπορεί να έχουν πρόβλημα στο ένα ή και στο άλλο  μάθημα σε
σχέση με την ΕΒΕ.  Ακόμη αναρωτιέμαι με ποια λογική έθεσε ως προαπαιτούμενο το ΔΠΘ τον
συντελεστή 1.1, αφού μάλλον θα το οδηγήσει σε μονοψήφιο αριθμό εισακτέων.

Φέτος είναι η πρώτη φορά που ψηφίζονται αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και
εφαρμόζονται την ίδια χρονιά. Οι συντελεστές που επέλεξαν οι σχολές για την ΕΒΕ έγιναν
γνωστοί τον Μάιο! Και δεν μπορώ να μην αναρωτηθώ ποια μπορεί να είναι η σκοπιμότητα σε
όλο αυτό και αν ήταν στοχευμένο. Ιδιαίτερα ύστερα από την εξίσωση των πτυχίων
Αρχιτεκτονικής των κολεγίων μ’ αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων.

Τι επιδιώκετε κ. Κεραμέως για τις Αρχιτεκτονικές; Να μείνουν χωρίς εισακτέους και να
κλείσουν; Κι όλο αυτό προς όφελος ποιων; Ποιους εξυπηρετείτε;

Πάντως σίγουρα καθόλου δεν είναι όλο αυτό προς όφελος των παιδιών μας. Προσωπικά
μετατρέψατε έναν άθλο, μια επιτυχία ζωής σε κόλαση, από τη στιγμή που συνειδητοποιήσαμε
τι πρόκειται να συμβεί. Και πιστέψτε με, είναι πολλά τα παιδιά που θα πάρουν την ίδια αν όχι
μεγαλύτερη απογοήτευση, όταν θα επιλέγουν ένα τμήμα στο μηχανογραφικό τους και αυτό θα το
απορρίπτει.

Λυπάμαι γιατί δημιουργείτε στην Παιδεία ένα περιβάλλον τιμωρητικό και ανάλγητο, που.»
πραγματικά έτσι ποτέ δεν αποδίδει. Αλλά μάλλον αυτό δεν σας ενδιαφέρει καθόλου

Και ακολουθεί η επιστολή που παραλάβαμε από την ίδια την επιτυχούσα υποψήφια:

«Είμαι και ΄γω μια υποψήφια από την Αλεξανδρούπολη, που αγωνίστηκα φέτος να
κάνω πραγματικότητα τα όνειρά μου, να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική του ΑΠΘ. Οι
δυσκολίες πολλές όλη τη χρονιά, έχουν ειπωθεί αναλυτικά από πολλούς
συνυποψήφιούς μου. Κατάφερα και συγκέντρωσα λοιπόν 17.745 μόρια στα γενικά
μαθήματα και 3050 από τα σχέδια, αφού έγραψα 18.1 στο γραμμικό και 12.4 στο
ελεύθερο. Έτσι η ΕΒΕ του ελεύθερου σχεδίου μου επιτρέπει να διεκδικήσω μια θέση
μόνο στην αρχιτεκτονική Ιωαννίνων.
Με 20795 μόρια αυτή τη χρονιά και αποχαιρέτα το όνειρο…
Η πίκρα και η απογοήτευση, μας έχει κατακλύσει για μέρες οικογενειακώς.
Το σύστημα αυτό είναι ΑΔΙΚΟ!

  • Είναι άδικο γιατί ο κανονισμός για τις ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων γνωστοποιήθηκε στις 24 Μαΐου 2021, πάνω στην τελική ευθεία του διαβάσματος των υποψηφίων, με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε τι μας περιμένει. Αδιανόητο!
  • Είναι άδικο γιατί ενώ στα τέσσερα γενικά μαθήματα η ΕΒΕ συμψηφίζεται (και έτσι έπρεπε να είναι, γιατί φανταστείτε τι θα γινόταν αν “έκοβε” η ΕΒΕ κάθε μάθημα ξεχωριστά, πόσοι υποψήφιοι θα έμεναν εκτός) στα ειδικά μαθήματα ισχύει ξεχωριστά σε κάθε ένα. Είναι οξύμωρο γιατί στα ειδικά
  • δεν ισχύει ο συμψηφισμός. Είναι ακόμη άδικο, γιατί στη γενική ΕΒΕ των μαθημάτων, όταν υπάρχουν ειδικά μαθήματα, προσθέτει και τους μέσους όρους των ειδικών μαθημάτων, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει ακόμη περισσότερο (βλ. γενική ΕΒΕ Αρχιτεκτονικής Πάτρας φτάνει 15.76 ενώ χωρίς να υπολογιστούν μαζί τα δύο σχέδια θα ήταν 14,37). Πράγμα παράλογο αφού οι ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων ισχύει  ούτως ή άλλως.
  • Είναι άδικο γιατί το Υπουργείο εξαντλεί τη σκληρότητα και την απαξίωση απέναντι στο κατόρθωμά μας, αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες που επικρατούσαν φέτος.

Με δύο αδέρφια να σπουδάζουν στη Θεσσαλονίκη και στο Βόλο για πείτε μου πώς να επιβαρύνω με τρίτο σπίτι τους γονείς μου; Και για όσους βιαστούν να μου πουν να πάρω μεταγραφή, απαντώ δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα μου επιτρέπει να μεταγραφώ σε σχολή που το μηχανογραφικό μου απορρίπτει. Παρακαλώ το υπουργείο να διευκρινίσει το θέμα, γιατί είναι ουσιώδες για πολλούς υποψήφιους που ποντάρουν σε μεταγραφή πριν συμπληρώσουν το μηχανογραφικό.

Το υπουργείο θα έπρεπε να δείξει κατανόηση και να διορθώσει αστοχίες και αδικίες που μπορεί να υπάρχουν. Αυτό θα περιμέναμε να κάνει. Η γενναιότητα να διορθώσεις τυχόν λάθη, δείχνει και το μέγεθος της επιθυμίας σου να πετύχει αυτό που έχεις θέσει ως στόχο.»

Ο κ. πρωθυπουργός και η κα. υπουργός καλά θα έκαναν αντί να κραδαίνουν χαρτιά με στατιστικά στοιχεία για μη αποφοιτούντες φοιτητές από τα πανεπιστήμια, να εκτιμήσουν τα στοιχεία της πραγματικότητας, που δείχνει ότι:

– οικογένειες υποφέρουν οικονομικά για να καλύψουν την προετοιμασία των παιδιών τους για το ΣΚΛΗΡΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ εισαγωγής σε σχολές
– οικογένειες ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να καλύψουν οικονομικά τις σπουδές των παιδιών τους σε διάφορες πόλεις ανά την Ελλάδα
– φοιτητές αναγκάζονται να εργάζονται για να μπορούν να συνεισφέρουν στα έξοδά τους, γεγονός που ασφαλώς και δυσχεραίνει τη συνέπεια στις υποχρεώσεις των σπουδών τους.

Και επιτέλους: η δωρεάν δημόσια σύγχρονη παιδεία και εκπαίδευση είναι δικαίωμα του λαού όπου όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση ισότιμα. Υποχρέωση της πολιτείας είναι να διασφαλίσει τις ανάλογες συνθήκες και όχι να εκδικείται, να τιμωρεί και να χρησιμοποιεί σχολεία και σχολές ως επιχειρήσεις για «άριστους». Γιατί…πόσο «μη άριστη» μπορεί να θεωρείται η κοπέλα της περίπτωσής μας;”

Πηγή: e-evros.gr

Related posts

Πέθανε η ηθοποιός Αννέζα Παπαδοπούλου

editor

Διεθνή ΜΜΕ για τις ευρωεκλογές στην Ελλάδα: Ηχηρή και συντριπτική ήττα για τον Τσίπρα

admin

Παρέμβαση Δερμεντζόπουλου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης

admin
18/04/2024 20:39