Κοινωνία Τοπικά Νέα

Ξεσηκωμός με την απόφαση να φιλοξενηθεί το τμήμα της Ψυχολογίας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου

Χαμός και ανησυχία επικρατεί στην πόλη του Διδυμοτείχου από την στιγμή που έγινε γνωστό πως το νέο τμήμα της Ψυχολογίας θα στεγαστεί προσωρινά στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου.

Μετά την επίσκεψη του υφυπουργού Παιδείας κ. Άγγελου Συρίγου στον Έβρο, για δεύτερη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα, φάνηκε η πρόθεση της κυβέρνησης να ασχοληθεί πιο διεξοδικά με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα στον Έβρο.

Ωστόσο είναι γνωστό πως υπάρχουν ελλείψεις στις κτιριακές εγκαταστάσεις στο Διδυμότειχο και για τον λόγο αυτόν, ο δήμαρχος της πόλης κ. Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου πρότεινε ως λύση το 3ο Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου.

Οι πρώτες αντιδράσεις προέρχονται από τους γονείς των παιδιών που θα αναγκαστούν να χωριστούν οι μαθητές και να μετακομίσουν στο 4ο Δημοτικό αλλά και από τον Διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείο Διδυμοτείχου, ο οποίος στέλνει επιστολή διαμαρτυρίας στον δήμαρχο.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή από τον Διευθυντή του σχολείου κ. Σταύρου Παπαμιχαήλ προς τον δήμαρχο του Διδυμοτείχου κ. Ρωμύλο Χατζηγιάννογλου:

“Κύριε Δήμαρχε, αγαπητά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, κύριοι συνδιοικούντες την πόλη μας.

Την Τρίτη 18.5.2021 είχαμε την τιμή να επισκεφτεί την πόλη μας ο υφυπουργός του Υ.ΠΑΙ.Θ κ. Συρίγος, μαζί με άλλους επισήμους και παράγοντες, για να εξεταστεί το θέμα της δημιουργίας πανεπιστημιακής σχολής στην πόλη μας και να παρθούν, ίσως, αποφάσεις για το χώρο που θα
μπορούσε να στεγαστεί μία ή περισσότερες σχολές στην ακριτική μας πόλη.

Από τις προηγούμενες ημέρες ακούγαμε διάφορες φήμες ότι στο μεγάλο πρόβλημα της στέγασης των πανεπιστημιακών σχολών που πρόκειται να ιδρυθούν στην πόλη μας, μια επιλογή και πρόταση της Δημοτικής αρχής είναι και το Σχολείο μας. Προσωπικά ούτε ήθελα να πιστέψω ότι κάποιοι διοικούντες αυτήν την πόλη, θα σκεφτούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Μία ώρα περίπου (10:38 π.μ.) πριν την έλευση του κ. υφυπουργού στην πόλη μας, δέχτηκα τηλεφωνική κλήση από τον κ Δήμαρχο να παρευρεθώ στο γραφείο του για να συζητήσουμε. Εκεί, λοιπόν, παρουσία τοπικού βουλευτή της συμπολίτευσης του νομού μας, μου ανακοινώθηκε ότι το 3ο

Δημοτικό Σχολείο, δηλαδή το Σχολείο μας, θα το επισκεφτεί ο κ. υφυπουργός για να δει τις εγκαταστάσεις του και ότι η Δημοτική αρχή το προτείνει για την προσωρινή (;) εγκατάσταση της ήδη υπάρχουσας σχολής Νοσηλευτικής και μιας ακόμη που θα ιδρυθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.
Ρητά και κατηγορηματικά δήλωσα τις αντιρρήσεις μου. Πριν από αυτό, μάλιστα, εξέφρασα το
παράπονό μου ότι, ενώ συζητείται κάτι τόσο σοβαρό, μας ανακοινώνεται, κυριολεκτικά, την τελευταία στιγμή.

Κύριε Δήμαρχε, προτείνετε να μεταστεγαστεί το Σχολείο μας στο παλιό 2ο Δημοτικό Σχολείο, όπου τώρα φιλοξενείται η σχολή της Νοσηλευτικής, σε ένα κτίριο που κατά κοινή ομολογία, είναι ακατάλληλο να στεγάζει μια πανεπιστημιακή σχολή. Επιπρόσθετα, επειδή δεν επαρκούν οι αίθουσες, κάποια τμήματα προβλέπεται να στεγαστούν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο.

Καλούνται, λοιπόν, μικροί μαθητές κάτω των δώδεκα ετών, να φοιτήσουν σε ένα κτίριο το οποίο δεν είναι κατάλληλο για φοιτητές, αλλά είναι κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού!!! Ευλόγως δημιουργούνται τα εξής ερωτήματα, τα οποία απαιτούν απάντηση. Σε ένα κτίριο όπου δεν υπάρχει περιφραγμένος αύλειος χώρος, πού θα βγαίνουν διάλειμμα οι μικροί μαθητές; Εκεί όπου άνθρωποι και αυτοκίνητα γίνονται ένα κατά τις ώρες αιχμής; Εκεί που σε απόσταση αναπνοής έχουν στήσει τραπεζοκαθίσματα οι καφετέριες πάνω στο παράπλευρο οδόστρωμα, με την ανοχή της προηγούμενης Δημοτικής αρχής; Εκεί που διατίθενται μόνο έξι αίθουσες διδασκαλίας και ένα γραφείο διδασκόντων; Εκεί που οι απαρχαιωμένες τουαλέτες δεν επαρκούν για τον αριθμό των μαθητών μας; Σε ένα κτίριο το οποίο δεν έχει πρόσβαση ΑΜΕΑ που είναι απαραίτητη για ένα τουλάχιστον μαθητή μας;

Αναλογιστήκατε κύριε Δήμαρχε, κύριοι συνδιοικούντες αυτή την πόλη, πώς θα γίνεται η πρόσβαση των γονέων με τα αυτοκίνητα για την αποβίβαση των παιδιών και την αποχώρησή τους το μεσημέρι; Πώς οι γονείς των μαθητών που έχουν αδέρφια θα αφήνουν και θα παραλαμβάνουν τα παιδιά τους συγχρόνως από δύο Σχολεία;

Γνωρίζετε, άραγε, ότι σύμφωνα με το ισχύον προεδρικό διάταγμα 79/2017 ο Διευθυντής του Σχολείου πρέπει να διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών κλειδώνοντας τις πόρτες του αύλειου χώρου και διασφαλίζοντας ότι κανένας δεν μπορεί να βρίσκεται στο προαύλιο, ούτε καν γονέας χωρίς την άδεια του Σχολείου; Για ποιο προαύλιο μιλάμε; Για αυτό που δεν υπάρχει περίφραξη; Όπου ο καθένας μπορεί να εισέρχεται μέσα χωρίς κανένα έλεγχο;

Το Σχολείο μας κύριε Δήμαρχε, το οποίο είμαι περήφανος που μου εμπιστεύτηκε η πολιτεία να διοικώ, διαθέτει ένα άριστο ηλεκτρονικό εξοπλισμό με σύγχρονα μέσα διδασκαλίας, ένα άριστο περιβάλλοντα χώρο με σύγχρονα γήπεδα, που μόλις τον περασμένο Οκτώβριο εγκαινιάστηκαν από δωρεά της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί». Καλούμαστε τώρα μικροί μαθητές και διδάσκοντες να εγκατασταθούμε προσωρινά(;) σε ένα κτίριο που δε διαθέτει τίποτα από αυτά που τώρα διαθέτει το Σχολείο μας.

Καλούνται οι μαθητές μας, λοιπόν, να «θυσιαστούν» (όπως δηλώσατε σε τοπικό κανάλι) και να στερηθούν την αίθουσα Πληροφορικής, το Γυμναστήριο, την αίθουσα Εκδηλώσεων, το Κυλικείο, την αίθουσα του Τμήματος Ένταξης, την αίθουσα της Παράλληλης Στήριξης, την αίθουσα Μουσικής, την αίθουσα του Τμήματος Υποδοχής, τους προτζέκτορες, τους διαδραστικούς πίνακες, τους υαλοπίνακες και όλα τα ηλεκτρονικά μέσα που απολαμβάνουν σε μια σύγχρονη σχολική μονάδα, τα οποία σημειωτέον η πολιτεία οφείλει να τους τα παρέχει. Ισχυρίζεστε ότι όλο αυτό θα είναι για το καλό της πόλης, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη ποιο είναι το καλό των μαθητών μας.

Στον εξοπλισμό του Σχολείου μας, κύριε Δήμαρχε, εκτός από την πολιτεία που έχει χρηματοδοτήσει όλα τα παραπάνω, έχουν συνεισφέρει με χρήματα και οι γονείς από το υστέρημά τους. Επένδυσαν, λοιπόν, στο μέλλον των παιδιών τους και τώρα βλέπουν ότι τα χρήματά τους κινδυνεύουν να χαθούν.

Κανένα Σχολείο, κύριε Δήμαρχε δεν καλείται να εγκαταλειφτεί από τους μαθητές του παρά μόνο σε έκτακτες συνθήκες όπως, σεισμού, πυρκαγιάς ή κακοτεχνιών και επικινδυνότητας. Αυτό που επιχειρείτε είναι πανελλαδική πρωτοτυπία και χωρίς να υπερβάλω ίσως και παγκόσμια! Αυτή σας η πρόταση-απόφαση θα έχει δυσάρεστες συνέπειες στον ψυχισμό των μαθητών μας ,που θα είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστούν.

Κανένας πολίτης αυτής της πόλης δε λέει «όχι» στην ίδρυση πανεπιστημιακών σχολών. Εσείς, όμως, με δική σας απόφαση, επιχειρείτε να το πραγματοποιήσετε αυτό στις πλάτες ανήλικων μαθητών και ενός οργανωμένου Σχολείου που, μέχρι στιγμής, λειτουργεί άψογα με κίνδυνο να διαλυθεί και να απαξιωθεί στα μάτια μαθητών, γονέων και ολόκληρης της πόλης. Με αυτό που επιχειρείτε, κύριε Δήμαρχε, βάζετε (ίσως άθελά σας), ένα ψευτοδίλημμα στην τοπική κοινωνία η οποία οδηγείται σε δρόμους διχασμού. Βάζετε στη μέση μιας διαμάχης εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, που στην πλειοψηφία τους είναι κάτοικοι αυτής της πόλης και αφήνετε να φανεί στην τοπική κοινωνία ότι, εάν δεν έρθουν οι πανεπιστημιακές σχολές στην πόλη μας, θα ευθύνεται η σχολική μας οικογένεια που αντιδρά και όχι αυτοί που πήραν λάθος αποφάσεις και έκαναν λάθος σχεδιασμούς τα προηγούμενα χρόνια!

Κύριε Δήμαρχε, σε καμιά οργανωμένη πολιτεία δεν ξεσπιτώνουμε μικρούς μαθητές και εκπαιδευτικούς για να εγκατασταθούν σε χείριστες εγκαταστάσεις, αφήνοντας το άριστο για να απολαμβάνουν το κάτω του μετρίου. Σε καμιά οργανωμένη πολιτεία δεν παίρνονται τέτοιες αποφάσεις χωρίς να ζητηθεί η γνώμη των άμεσα ενδιαφερομένων, χωρίς να ενημερωθούν οι αρμόδιες αρχές. Αντίθετα, σε μια οργανωμένη πολιτεία οι αρχές αφουγκράζονται τις επιθυμίες των πολιτών και οραματίζονται το μέλλον, παρέχοντας τις καλύτερες συνθήκες στα μικρά παιδιά.

Για τη λειτουργία των Σχολείων κύριε Δήμαρχε, η πολιτεία έχει θεσπίσει, τη Σχολική Επιτροπή, την Επιτροπή Παιδείας, το Σχολικό Συμβούλιο, το Σύλλογο Διδασκόντων, το Σύλλογο Δασκάλων, το Σύλλογο Γονέων, Διεύθυνση Σχολείου και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, σχολικούς Συντονιστές και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Κανένας από αυτούς δεν ενημερώθηκε για τις προθέσεις σας. Κανενός η γνώμη δε ζητήθηκε. Κανενός η πρόταση δεν ακούστηκε. Σε μια οργανωμένη και δημοκρατική κοινωνία, κύριε Δήμαρχε, δεν αποφασίζει μια μικρή ομάδα ανθρώπων για όλους!

Θα πρέπει όσοι διαχειρίστηκαν τις τύχες αυτής της πόλης τα προηγούμενα χρόνια να μας απαντήσουν, γιατί άφησαν τη σχολή της Νοσηλευτικής για δώδεκα ολόκληρα χρόνια σε ένα κτίριο το οποίο δεν τηρεί τις προδιαγραφές και γιατί δεν μπόρεσαν να δημιουργήσουν τις υποδομές στην πόλη μας, για να έχει τη δυνατότητα να δεχτεί τις πολυπόθητες πανεπιστημιακές σχολές. Έρχεται, λοιπόν, η παρούσα δημοτική αρχή να διαλέξει την πιο εύκολη λύση, να ξεσπιτώσει, δηλαδή, μια πλήρως οργανωμένη και λειτουργική σχολική μονάδα και να δημιουργήσει αναστάτωση σε μαθητές και οικογένειες.

Σε εσάς και τους άλλους δημοτικούς άρχοντες, κύριε Δήμαρχε, πέφτει το βάρος να εξηγήσετε σε ανήλικα παιδιά, γιατί θα πρέπει να στερηθούν ένα τέτοιο περιβάλλον άρτια οργανωμένο και γιατί θα πρέπει να πληρώσουν τα λάθη των μεγαλύτερών τους.

Σε σας πέφτει το βάρος να εξηγήσετε στους γονείς αυτών των παιδιών, γιατί θα πρέπει να υποστούν τα παιδιά τους και οι ίδιοι αυτήν την ταλαιπωρία και ποιος θα απολογηθεί για το ψυχικό κόστος που θα υποστούν μαθητές και γονείς.

Σε σας πέφτει το βάρος να εξηγήσετε στους εκπαιδευτικούς, γιατί θα πρέπει να αποδεχτούν να δώσουν στους μαθητές τους λιγότερα από αυτά που τους αξίζουν, λιγότερα από αυτά που θα μπορούσαν να δώσουν.

Τολμήστε, κύριε Δήμαρχε, να καλέσετε γονείς και μαθητές του Σχολείου μας και να τους ξεναγήσετε στο χώρο που θέλετε να στεγαστούν και πείστε τους ότι πρέπει να θυσιαστούν για το καλό της πόλης μας! Ίσως κάποιοι συμπολίτες μας που δεν έχουν άμεση σχέση με το Σχολείο να πουν ότι βλέπουμε το δέντρο και όχι το δάσος, ότι βλέπουμε κοντόφθαλμα, ότι δεν συνεισφέρουμε στο μέλλον της πόλης μας. Ας έρθουν, όμως, στη θέση των μαθητών μας, που θα μπορούσε να ήταν παιδιά τους ή εγγόνια τους και είναι σίγουρο ότι θα είχαν διαφορετική άποψη.

Κύριε Δήμαρχε, κύριοι Δημοτικοί σύμβουλοι, κύριοι συνδιοικούντες αυτήν την πόλη, σας καλούμε να ακυρώσετε αυτή σας την απόφαση και να δώσετε άλλη λύση για το καλό της πόλης μας, για το καλό των μαθητών αυτού του Σχολείου, για το καλό μιας μεγάλης σχολικής περιφέρειας, που είναι η δεξαμενή έμψυχου υλικού και δίνει χαρά και ζωή στο σχολικό χώρο.

Εξετάστε άλλες δυνατότητες, διότι με τις ενέργειές σας αυτές δημιουργείτε περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιχειρείτε να λύσετε. Τελειώνοντας θέλω να ευχηθώ ότι θα επικρατήσει η σύνεση από όλες τις πλευρές για το καλό της πόλης μας, μα πάνω απ ́ όλα για το καλό των μαθητών μας και των οικογενειών τους.”

Πηγή: e-evros.gr

Related posts

Ιστορική συνάντηση Ιερωνύμου – Βαρθολομαίου

admin

Σεισμός 6,7 Ρίχτερ ταρακούνησε και τον Έβρο – Επίκεντρο του κοντά στη Σάμο

editor

Ορκίστηκε νέα Πρόεδρος της Δημοκρατίας η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου

admin