Οικονομία

Νόμος της κυβέρνησης υπέρ των ταξί -Τέλος η πληρωμή με κάρτα στις εφαρμογές τύπου Uber

Αλλαγές πρόκειται να φέρει η νέα τροπολογία ως προς τον τρόπο πληρωμής στα ταξί, επηρεάζοντας κυρίως σε όσους πληρώνουν με κάρτα την κούρσα τους με ταξί μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών.

Κι αυτό γιατί με διάταξη νόμου που ψηφίστηκε πριν το Πάσχα, και τροποποιεί τον νόμο Ν 4607/2019 μπαίνει φρένο στις αυτόματες πληρωμές που κάνουν οι καταναλωτές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (πχ. Taxibeat).

Σύμφωνα με την νέα τροποποίηση νόμου, ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του.

Στο τέλος του μήνα η εταιρεία που διαμεσολαβεί θα πληρώνεται με τιμολόγιο από τον οδηγό ταξί.

Αυτό σημαίνει πως πρόκειται να υπάρξει ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να αντιδράσουν και οι εταιρίες που θίγονται.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ για τις αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί
«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:

Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:

Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης.

Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.

Related posts

«Πάγος» από τον ESM στα σχέδια Τσίπρα για το πρωτογενές πλεόνασμα

admin

Ποιες πληρωμές θα γίνουν μέχρι το τέλος Αυγούστου

goldstarathens

Οικονομία και επενδύσεις στο επίκεντρο της συνάντησης Παυλόπουλου – Λι Κεγιάνγκ

admin